Havedagstilmelding – Forår 2018

Så er det igen tid til at tilmelde sig til havedage på kollegiet.
Havedagene foregår over fire dage og man skal deltage i mindst en af dem.
Hvis man ikke deltager koster det 750 kr. som trækkes over huslejen.
Man kan se yderligere information om havedagene på www.akdtu.dk/havedag/ og tilmelde sig på www.akdtu.dk/havedag/havedag-tilmelding/.
Tilmelding skal ske senest fredag d. 2/3 kl. 24:00.

Havedagstilmelding – Efterår 2017

Så er det igen tid til at tilmelde sig til havedage på kollegiet.
Havedagene foregår over fire dage og man skal deltage i mindst en af dem.
Hvis man ikke deltager koster det 750 kr. som trækkes over huslejen.
Man kan se yderligere information om havedagene på www.akdtu.dk/havedag/ og tilmelde sig på www.akdtu.dk/havedag/havedag-tilmelding/.
Tilmelding skal ske senest fredag d. 8/9 kl. 24:00.

Skærpede regler gældende fra forår 2015
Bestyrelsen bruger en del energi på at planlægge havedagene, så kollegiet bliver bedst muligt vedligeholdt, men det kræver at vi ved hvor mange der kommer til havedagene.
Men desværre opleves der at færre og færre møder op til den tilmeldte havedag, og nogle gange i stedet møder op til en anden havedag.
Dette bevirker at vi ikke kan planlægge arbejdet og få mest muligt effektivt arbejde ud af det.

Derfor har vi været nødt til at indføre skrappere regler:
- Det er ikke muligt at ændre sin tilmelding efter man er tilmeldt.
- Har man ikke tilmeldt sig inden deadline vil man blive trukket 750 kr. over huslejen snarest muligt efter deadline.
- Møder man ikke op til den tilmeldte havedag vil man blive trukket 750 kr. over huslejen snarest muligt efter havedagen.
- Det tæller ikke som deltagelse i en havedag hvis man møder op uden at have tilmeldt sig. Dog er det selvfølgelig stadig tilladt at deltage ved flere havedage, men kun den man er tilmeldt tæller.
- Ved salg af andel skal man orientere køber, da andelen ikke slipper for sin forpligtigelse til at deltage i havedag.
- Ved tilmelding vil man modtage en bekræftelse på email (tjek dit spam filter), det er ens eget ansvar at sikre at man har denne, da det er beviset på at du har tilmeldt dig, i tilfælde af at du alligevel ikke står på vores deltagerliste. Hvis du ikke modtager denne skal du kontakte netgruppen på netgruppen@akdtu.dk med emnet “Havedagstilmelding” inden havedagstilmeldingens deadline.
Orientering om havedage vil heller ikke blive omdelt til postkasser længere. Men kun blive skrevet på opslagstavlerne i opgangene, på kollegiets hjemmeside og gennem kollegiets nyhedsbrev og havedags nyhedsbrev (som man kan tilmelde sig på hjemmesiden).

Internet nedetid

Natten til lørdag i næste uge (9/7) vil der blive udført arbejde på kollegiets switche.
Det betyder at der vil være nedetid på internettet fra cirka klokken 1:00-3:00.
Vi regner med at arbejdet tager omkring en time, den ekstra tid er sat af i tilfælde af uforudsete problemer.

Spørgsmål kan stilles til netgruppen@akdtu.dk.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Husdyr ikke tilladt på kollegiet

På det seneste har der været observeret en kat på kollegiets ejendom, og det mistænkes at være en af vores beboere der ejer den.

Derfor vil bestyrelsen informere om, at det ikke er tilladt, jf. kollegiets paragraf §13.2, at holde husdyr.

Samtidig må vi derfor advare folk (i stueetagen) om at have deres terrassedør åben, da jeg nu to gange har været ude for at den har listet sig ind i min lejlighed.

Hvis det er en af vores andelshavere/beboere der ejer katten, vil de blive bedt om at afskaffe katten indenfor et rimeligt tidsrum; hvis dette ikke bliver overholdt vil vedkommende blive bedt om at fraflytte, evt. ved eksklusion.

Vores vedtægter kan findes på http://akdtu.dk/vedtaegter.pdf.

På vegne af bestyrelsen,
Mathias Londin Larsen

Adgang til lejligheder

HUSK!
At det er fra i morgen vi skal have adgang til lejligheder ifm. udbedring af træk fra stikkontakt ved døren i køkkenet.
Det er tidligere blevet meldt ud via email/brev til andelshavere, samt i alle beboeres postkasser og opslag på kollegiets opslagstavle, men i får lige skrivelsen her også (se skrivelse her).

Bemærk at lysningen omkring døren bliver skiftet, dvs. at der skal ryddes omkring hoveddøren så håndværkeren kan komme til.
Lysningen der bliver sat op er i brunt MDF, men da isoleringen først skal “sætte sig” vil det først blive malet efter sommerferien (nærmere dato vil blive meldt ud på et senere tidspunkt).
Hvis man efter skiftet synes at lysningen buler meget kan man kontakte mig på formand@akdtu.dk så ser jeg på det og kontakter håndværkeren for udbedring hvis nødvendigt.
Den vil komme til at bule en smule mere ud end nu grundet isolering og dampspærre, men det er ikke noget man ser efter maleren har fuget og malet omkring den.

Hvis nogle har yderligere spørgsmål er de også velkommen til at kontakte mig på formand@akdtu.dk.

Planlagt nedetid på internet

Opdatering:
Netværksarbejdet på fredag aflyses.
Der vil komme information når der er fundet en ny dato for arbejdet.

—–

På fredag (6/5) vil netgruppen udføre arbejde på kollegiets switche.
Det betyder at der vil være nedetid på internettet fra cirka klokken 18:30-21:30.
Vi regner med at arbejdet tager mellem en-halvanden time, den ekstra tid er sat af i tilfælde af uforudsete problemer.

Spørgsmål kan stilles til netgruppen@akdtu.dk.

Vi beklager de gener dette måtte give.

Tab af internetforbindelse

Som mange nok efterhånden har opdaget er nettet gået. Dette skyldes en fejl der ikke er på kollegiet (sandsynligvis fra vores leverandør), dog vides der ikke mere på nuværende tidspunkt. Vi beder derfor alle om at væbne sig med tålmodighed indtil vi får styr på hvor problemet ligger :-)

Vi opdatere med nyheder på denne side løbene; i takt med at vi finder ud af mere.

Med venlig hilsen,
Netgruppen

—- OPDATERING kl. 18:33 —-

Problemet ligger ikke hos K-Net men hos dem der er leverandører for K-Net. I denne situation kan vi desværre kun vente på yderligere information fra K-Net.

—- OPDATERING kl. 20:11 —-

Problemerne er nu løst og nettet er oppe at køre igen. Tak for jeres tålmodighed. (:

Påmindelse: Adgang til lejligheder 18/3 2016

Vi vil gøre opmærksom på, jf. skrivelsen der blev udsent i starten af februar, at vi skal have adgang til alle lejligheder fredag d. 18/3 i tidsrummet 7-16 for at indstille varmeanlægget.

Hvis man ikke har mulighed for at være hjemme i dette tidsrum skal man aflevere en nøgle i formandens postkasse (lejlighed 13).